У 1969 році Майк Меттьюз, засновник Electro Harmonix, експериментуючи з каскадуванням вже готових схем, створить один з най легендарніших, відомих і копіюваних гітарних ефектів у світі – Big MUFF. Ефект цей витримає понад тридцять редакцій і не тільки не втратить своєї популярності, а й обросте величезною армією клонів від масових недорогих копій до бутикових версій хай-енд класу. Останні, у свою чергу, не просто намагатимуться зробити MUFF, тут йтиметься про відтворення якоїсь конкретної версії певних років з максимальною точністю. Деякі компанії мають цілі лінійки педалей, що складаються виключно із різних версій Big MUFF.
MUFFULETTA від компанії JHS втілює принципово інший підхід. Навіщо купувати п’ять педалей для п’яти відтінків одного легендарного перевантаження, коли можна їх зібрати в одній? А заразом ще й додати свою оригінальну версію традиційного маффогого звучання.
Це не процесор. Чи не цифровий емулятор. Звук тут аналоговий від початку до кінця. MUFFULETTA – це результат довгої і копіткої розробки схеми, що включила в себе шість версій ефекту, що перемикаються, і все одно поміщається в корпус майже в шість разів менший, ніж у оригінальної педалі! І навіть зі стандартним роз’ємом для блоку живлення – гітаристи, які використовують класичний MUFF, оцінять цю деталь.
Причому схема не просто наближає звучання до моделі, що шукається: вибираючи положення перемикача, ви можете бути впевнені, що сигнал проходить через ті ж компоненти, з тими ж номіналами, що і в оригіналі.
Управління цілком традиційне, розібратися з ним зможе кожен гітарист, який навіть не мав досвіду спілкування з MUFF раніше. Воно реалізовано у вигляді трьох регуляторів та одного перемикача режимів роботи.
Volume – відповідає за вихідну гучність ефекту.
Tone – коригує тембральний баланс ефекту, дозволяючи зробити його яскравішим чи приглушеним.
Sustain – насправді є регулятором гейну, відповідає за рівень перевантаження, змінюючи його від дуже великого до дуже гігантського.
Mode – перемикач режиму роботи. Дозволяє вибрати один із класичних MUFF-ів, що емулюються, або оригінальну версію звучання JHS. Розглянемо запропоновані варіанти докладніше. Тут було відтворено такі версії педалі:
“JHS” – 2015 це власна версія звучання, створена JHS. Звук потужніший, менш скомпресований, більш керований, ніж у класичних версіях. Середина тут наполегливіша, але читаюча. Також це варіант для бас-гітари. Позначений написом “JHS”
1973 р. Ram’s head – легендарна друга версія, що видавалася з 1973 по 1977 роки. Через характерне зображення в нижньому правому кутку педалі отримала у гітаристів неофіційне прізвисько “бараняча голова”. Відрізняється підрізаною серединою, меншим рівнем гейну, темнішим звучанням. Таку версію використали David Gilmour на класичних записах Pink Floyd, Ernie Isley з Isley Brothers, J. Mascis з Dinosaur Jr. Позначена піктограмою баранячої голови.
Triangle – перша серійна версія MUFF, що видавалася в 1969-1970 рр., прозвана трикутником через розташування ручок на корпусі. Має більш артикульоване звучання з величезним низом. Таку версію використали Jimi Hendrix, John Lennon, Carlos Santana, David Gilmour (на педалбордах, створених для нього Peter Cornish), Mark Farner з Grand Funk Railroad, Kevin Shields з My Bloody Valentine. Позначена піктограмою трикутника.
The Pi – третя версія, родом із 1977-1978гг. Прізвисько отримала через велику червону грецьку букву Пі намальовану зверху. Не плутайте із сучасною версією ефекту, що видається EHX після 2000 року! Найбільш відома завдяки найагресивнішому звучанню з усіх маффів. Її знамениті користувачі: Frank Zappa, Billie Corgan зі Smashing Pumpkins, The Edge з U2, Jack White, Pete Townsend з The Who, Beck. Позначена, як не дивно, літерою Пі.
The Russian Muff – восьма базова серійна версія, що видавалася в 1999-2009 рр. в Росії створеною тим самим Mike Mattheus фірмою Sovtek. Прізвисько заслужило через незвичайне місце виробництва. Звук менш прозорий, низу менший. Це одна з найменш агресивних версій MUFF. Помічена в педалбордах Dan Auerbach з Black Keys, Chris Wolstenholme з Muse, Robin Finck з Nine Inch Nails, і David Gilmour. Позначена піктограмою п’ятикутної зірки.
The Civil War – сьома версія 1991-1993рр. Назву отримала через використання в оформленні стилізованого шрифту періоду Громадянської Війни в США та поєднання сірого та синього кольорів армій Федерації та Конфедерації. Менше гейна, більше середини, звучання загалом яскравіше. Використовувалася та використовується Thurston Moore з Sonic Youth, John Fogerty, Jeff Tweedy з Wilco, Mike Mills та Peter Buck з REM. Ну і David Gilmour, звісно.
У розробці педалі взяв участь і Jon Cusack із Cusack Music, чудовий бутіковий інженер та білдер.
JHS MUFFULETTA – це найрізноманітніший MUFF на ринку в наші дні. Ця педаль подарує Вам усі класичні відтінки легендарного звуку та збагатить новим, сучасним підходом до класики.
Стань частиною легенди із JHS MUFFULETTA!
Ще немає відгуків.